När folk vill veta hur man bygger muskler har de många olika åsikter om vilka övningar man bör göra. Vissa säger att bänkpress är den mest effektiva övningen, men de har fel! Allt beror på vad du har för mål i gymmet. Om du är ute efter att bygga upp och få storlek finns det flera övningar som kommer att spränga ditt ego och ge dig stenhårda magmuskler!

Bänkpressen är en av de bästa övningarna för att bygga muskler i någon del av kroppen, men den är inte den enda. Faktum är att om du gör mycket bänkpress på gymmet kommer du att försumma andra delar av kroppen. Andra övningar som pull-ups och knäböjningar är mycket effektivare när det gäller att bygga muskler, men de ger också din kropp ett komplett träningspass på kortare tid.

Om du vill veta hur man bygger muskler måste du inse vikten av att äta rätt och få någon form av aerob aktivitet. Att springa eller jogga är ett utmärkt sätt att förbränna kalorier och bli av med fett. När du springer eller joggar förbränner du mycket mer kalorier än om du bara går runt på gymmet. Detta beror på att jogging kräver att du använder ditt kardiovaskulära system för att skapa rörelse och energi. När du använder ditt kardiovaskulära system för att flytta energi genom kroppen förbränner du fler kalorier och smälter bort mer fett. Det är den verkliga hemligheten för att gå ner i vikt och få muskler snabbt!

En annan hemlighet är att hitta en bra träningsplan och hålla sig till den. Det finns inga mirakelpiller när det gäller att gå ner i vikt och bygga muskler. Du måste göra det hårda arbetet i gymmet, äta rätt och använda vikter och konditionsträning. Ju mer specifik du är när det gäller din träningsplan, desto större är sannolikheten att du kommer att hålla dig till den och se de resultat du önskar.

Push-ups: Ett av de enklaste sätten att bygga muskler i bröstet och armarna är att göra armhävningar. Det här är en utmärkt övning för att snabbt bygga upp dina armhävningsmuskler! Det finns olika varianter av armhävningar som tränar olika delar av bröstet, inklusive axlar och armar. Detta är en utmärkt träning för dem som vill bygga upp sina bröstmuskler.

Squats: En av de mest effektiva övningarna för att bygga enorma benmuskler är att göra knäböj. Det finns många olika varianter av squats, så det är upp till dig att hitta de som fungerar bäst för din konditionsnivå och dina mål. Detta är också en utmärkt träning för dem som vill bygga en större underkropp.

Bench Press: Många tror att bänkpress är bara för stora killar. Detta kunde inte vara längre från sanningen. Män och kvinnor kan alla dra nytta av att använda bänkpress som ett sätt att bygga stora muskler. Med en vanlig bänkpress gör du vanligtvis tre set med 12 repetitioner med en vikt. Varje set bör göras på en annan dag.

Om du vill veta hur man bygger muskler måste du inse vikten av att äta rätt och få någon form av aerob aktivitet

Som du ser finns det många olika övningar som fungerar för att bygga större muskelgrupper. De bästa källorna till aminosyror kommer från bra mat som kyckling, nötkött, fisk, ägg, soja, bönor och nötter. Om du kan kombinera dessa typer av livsmedel i din kost regelbundet kommer du att märka att din muskeltillväxt påskyndas dramatiskt!

Du behöver inte timmar på gymmet för att bygga muskler

Din träningsplan bestäms av ditt mål för muskeltillväxt. Du kan inte bara lyfta tyngre vikter om ditt mål är att bygga muskler. Det bästa sättet att lyfta är att lyfta lågt och snabbt. Dessutom bör du undvika att göra repetitiva rörelser när det är möjligt. Ju mer du rör dig genom din träning, desto mer kommer dina muskler att växa.

Kardioövningar: Det är också viktigt att få in mycket konditionsträning i din dagliga rutin. Du behöver inte timmar på gymmet för att bygga muskler. Det räcker med 15 minuters konditionsträning för varje träningspass. De flesta av dina konditionsövningar bör du göra direkt efter att du avslutat din huvudsakliga styrketräning.

Det finns andra saker som din kropp behöver för att bygga muskler. Dessa är dock de viktigaste. Din kost, din träning och mängden sömn du får kommer att spela en extremt stor roll för din totala framgång.

Kroppsbygge – Vad är det största misstaget som kroppsbyggare gör?

Body building är en aktivitet, som är en kombination av motståndsträning och bodybuilding. Det är tillämpningen av progressivt motstånd på kroppens muskler för att skulptera och öka muskelmassan i enbart estetiska syften. Den skiljer sig från andra liknande övningar som styrkelyft eftersom den är inriktad på fysiskt utseende snarare än styrka. När vi säger progressivt motstånd betyder det helt enkelt att den vikt som används antingen höjs eller sänks progressivt.

Hur gör man då för att göra detta? Genom att kombinera styrketräning och kroppsbyggnad är du på väg att få den bästa träningen någonsin. Du kommer att kunna dra maximal nytta av dessa träningspass om du planerar dem korrekt och noggrant. Här är några tips på hur du kan börja kombinera dessa två.

Planering av ditt träningspass är mycket viktigt. Till exempel tenderar kroppsbyggare som inte tar tillräcklig vila mellan träningspassen att uppleva muskelförlust oftare och snabbare. Detta beror på att kroppsbyggarna inte har tillräckligt med tid för att återhämta sig och reparera sina muskler på ett adekvat sätt. Därför är det mycket viktigt att du tar tillräcklig vila mellan dina träningspass.

Om du ska lyfta vikter måste du se till att din kropp och dina muskler är förberedda för det. Det är här som Schroeder säger “träna smart, inte hårt”. För att få bästa resultat måste du göra några tunga knäböjningar följt av repetitioner med låg intensitet eller måttlig volym. Om du inte gör Schroeder’s Three Secret Method kommer du aldrig att kunna uppnå din maximala muskeltillväxtpotential. Den tre hemliga metoden är i princip en cirkelträningsträning med enbart fria vikter.

Om du vill bygga muskler snabbt och säkert, lär dig av kroppsbyggaren John Barban, som är en av världens mest kända träningsexperter

En annan sak som de flesta kroppsbyggare gör är att ägna sig åt överträning. De spenderar den mesta tiden på gymmet med att träna muskler som inte är direkt inriktade på deras målmuskelgrupper. När en person gör detta tränar han faktiskt sin kropp att misslyckas, vilket kan leda till dåliga vinster. För att få bättre resultat måste du se till att du inte tränar alla dina muskelgrupper. Fokusera i stället på vissa muskelgrupper och växla dina övningar mellan dessa grupper. Om du till exempel har en uppsättning med sex övningar för bröstet, gör rotationer mellan dessa sex övningar sex gånger och koncentrera dig på att bli av med trycket på bröstet.

Ett annat misstag som de flesta kroppsbyggare begår är att hoppa över träningspass. Detta är faktiskt det största misstaget som många gör när de först börjar träna. Att hoppa över träningspass leder till dåliga framsteg. Schroeder säger att “alla som vill bygga muskler måste engagera sig i ett veckoträningspass och fullfölja det. Du kommer aldrig att se någon förbättring om du bara ger upp för att du tycker att det är för svårt.”

Det finns också många missuppfattningar om motståndsträning bland nybörjare. Motståndsträning leder inte till stora muskler om du inte överdriver. Med andra ord bör alla övningar som utförs tre gånger i veckan ge resultat. Det finns många kroppsbyggare som anser att arbete med tunga vikter är fördelaktigt för att bygga muskler. Schroeder säger dock att “det enda sättet att skapa en muskulös kropp är att arbeta med lätta vikter.”

Resistansträning lämpar sig också bättre för att bygga muskler än bodybuilding. Enligt gagliardi säger “bodybuilding är mer av en tävling än ett träningspass…. Motståndsträning kommer att utveckla en mycket definierad muskulös kropp … När du ägnar dig åt bodybuilding är ditt mål att imponera på domarna…. Du behöver inte oroa dig för att se ut som en kroppsbyggare”. Även om det kan ta mer tid och ansträngning kommer du att få en starkare och bulligare kropp i slutändan. Om du vill bygga muskler snabbt och säkert kan du lära dig av kroppsbyggaren John Barban, som är en av världens mest kända träningsexperter.